Een week uit mijn leven. #1

zaterdag, maart 14, 2015

Hoi allemaal! In dit artikeltje laat ik jullie zien en lezen hoe een week er van mij uitziet. Zoals jullie al misschien gelezen hebben werk ik fulltime in een ziekenhuis, dus erg veel thuis ben ik niet. Gelukkig voor jullie ben ik deze week wat meer thuis dus leek het me leuk om er eens wat over te schrijven! Ik begin bij zondag 8/03/15 omdat op het moment dat ik dit schrijf we zondag zijn. Ik denk trouwens dat dat dit een behoorlijk lang artikel zal zijn, maar ik zal mijn best doen om niet teveel onzin te schrijven, haha!



Dag 1: Zondag 8/03/2015
Vandaag een niet zo speciale dag, de voorbije dagen veel op stap geweest dus vandaag een beetje een rustdag zeg maar. We zijn gaan skiën gisteren op een indoorskipiste en ik voel spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had, auw. Kan gebeuren natuurlijk! Voor het eerst mijn Senseo toestel gebruikt om koffie te maken. Ik had het al meer dan een jaar hier (nog dicht in de doos zelfs) staan op een rek, ik was totaal vergeten dat ik het had, oeps. Eerst goed ontkalkt met wat azijn en hup, mijn eerste koffie was een feit!


Ik heb wel een gewoon koffiezet apparaat maar ik maak niet echt koffie voor mezelf, dus vind het zonde dat hij daar maar staat te staan verstoffen...  Mijn hele huis ruikt nu trouwens naar koffie, heerlijk! 

Verder hebben we gisteren van de Ikea mandjes meegebracht voor in onze kast te steken. We hebben zo een witte wandmeubelkast met vakjes staan, maar hij is wat leeg aan de onderzijde dus wilde ik leuke mandjes kopen voor erin. Uiteindelijk zijn het simpele zwarte bakjes geworden omdat mijn vriend de rieten mandjes niet zo mooi vond. Deze heb ik in elkaar gestoken en in de kast gezet, ik vind het veel mooier nu!
Momenteel ben ik nu ook aan het bloggen (aan deze blog natuurlijk) en postte eerder ook al een blogpost over Katy Perry, zeker de moeite waard om het eens te lezen! Vanavond ga ik nog koken (vis met spinazie) en dan gezellig voor de TV hangen. Het is trouwens zalig weer buiten (18°C), de lente is op komst!! Omdat ik me begon te vervelen zijn we nog even naar de stad gegaan, het was koopzondag dus altijd wel eens leuk. Ik heb niks gekocht maar wel lekker gewandeld samen met mijn vriend! 

Dag 2: Maandag 9/03/2015
De eerste dag van de week alweer, maandag. Eigenlijk niet zoveel zin in deze dag vandaag, alles slaat een beetje tegen.. Gisterenavond nog problemen gehad met de afvoerbuizen in het huis, waardoor we nu niks van water kunnen gebruiken. Dus niet afwassen, niet douchen, het toilet niet gebruiken, de wasmachine niet gebruiken.. Nou je weet al snel wat je mist hoor! Vorig jaar hadden we het ook hier en toen hebben ze alle buizen herlegt. Ik vind het echt vervelend en hoop dat het snel opgelost wordt!
Buiten dat heb ik ook een mindere nacht gehad, wakker geworden van de hoofdpijn (heb ik wel eens vaker). Ondertussen wat genomen voor de pijn en dat is al iets beter.

Straks moet ik gaan werken, ik heb nu namiddagdienst. Dat is van 12u30 tot 21u. Dus dat betekent dat ik moet gekookt en gegeten hebben tegen 11u30 plus meekoken voor mijn vriend die het dan deze avond op eet. Vind ik wel vervelend aan deze werkuren, je kan anderzijds wel wat uitslapen en dat heb ik ook wel gedaan! Tijdens de avondshift moeten we alle patiënten in bed leggen en installeren voor de nacht, dat betekent ook slaapkledij aantrekken, medicatie toedienen, eten brengen, families te woord staan en administratie niet te vergeten natuurlijk! (weet dat we 30 patiënten hebben op onze afdeling, dus dat zijn er een hele hoop voor maar 3 verpleegkundigen). Ik hoop eigenlijk dat het niet zo druk is maar ik vrees er voor! Ik hou van mijn werk maar soms heb ik van die dagen dat ik écht geen zin heb om te werken, en dat is vandaag duidelijk zo een dag, haha! Zal wel beter worden eens ik op mijn werk ben :-)!


Ondertussen zijn we 22u 30 en ben ik terug van mijn werk. Het was een redelijk normale namiddag zonder al te veel rush rush maar toch wel doordoen. Morgen ben ik alweer een dagje thuis en dan ga ik naar mijn moeder langs!

Verder zijn de problemen met de riolering voorlopig opgelost, maar mensen van een bedrijf zullen nog eens langskomen, al weet ik niet waarom. Zolang mijn vriend het weet vind ik het goed. Ben niet zo goed in techniekdingen, haha. We zijn trouwens 3 jaar en 2 maand samen vandaag, nou ik denk toch 2 maand... Was het zelfs al vergeten dat het vandaag was, mijn vriend kwam er net mee af toen hij terug kwam van de avondles. Ik ga nu afsluiten voor vandaag, was een lange dag! Morgen terug een nieuwe dag én een nieuwe blogdag!

Dag 3: Dinsdag 10/03/2015
Geen werkdag voor mij vandaag! Heb heerlijk mogen uitslapen, zalig! Ben erna naar mijn moeder vertrokken omdat we naar de markt gegaan zijn, was alweer lang geleden! Heb wat groenten en fruit gekocht, en een klein zakje snoep (100 gram maar), je zag de snoepjes bijna niet liggen, haha.

We zijn dan nog naar de action geweest maar daar heb ik niet zoveel gekocht. Het bekende verenkadertje heb ik meegebracht, niet omdat iedereen het koopt, gewoon omdat het leuk staat op mijn kast (die met de mandjes van zondag). Ik zag een make - up basis staan van Nivea, de aqua effect lijn, en ik heb het werkelijk nog nooit gezien. Ik ben er heel benieuwd naar en denk ook om er een review over te gaan schrijven!


Verder ben ik nog naar de fitness geweest om een uurtje te work-outen. Ik doe een combinatie van cardio- en krachtoefeningen. Ik vind het heel leuk eigenlijk en heb me goed in het zweet gewerkt! Ik ga trouwens fitnessen bij de Basic-fit, die heb je in Nederland ook zeker? Vraag me eigenlijk af of ik met mijn lidkaart zeg maar in Rotterdam eens zou gaan fitnessen, gewoon om te weten.

 

Veel ga ik verder niet meer doen vandaag, gewoon nog koken en een badje nemen denk ik. Want morgen terug een werkdag en dan moet ik opstaan om 5u15, lekker vroeg. We zijn ons televisie bakje al meer dan een week kwijt en we vinden het echt nergens, vraag me echt af waar het kan liggen :')

Dag 4: Woensdag 11/03/2015
Zo, ik heb er net weer een lange werkdag opzitten. Ik moest beginnen om 6u 30 en had gedaan om 15 u. Ik ben kapot! Daarna direct grote inkopen gedaan want ja, een mens moet leven hé. In de winkel zag ik een nieuwe soort chips liggen, nou ja, nieuw precies. Het was een mix van twee soorten, namelijk paprika en sour cream flavour. Vlug een zak meegenomen om het eens te proberen, zijn het gewoon chips die door elkaar zitten, dus paprika en dat andere gewoon door elkaar los in de zak. Nog nooit gezien, wel speciaal maar niet slecht!


Straks ga ik nog koken en dan erna luieren in de zetel. Ik ga denk ik eens een maskertje opleggen, heb er gisteren enkele gekocht in de action..
Ben eigenlijk heel erg moe, té moe om te schrijven en heb ook niet echt meer iets te vertellen vandaag, ik zal het daarom maar bij een kort tekstje houden. Ik denk dat jullie wel genoeg leesvoer zullen hebben van een week ver, haha!

Dag 5: Donderdag 12/03/2015
Niet veel uitgemeten vandaag. Moest niet werken dus heb eerst en vooral lang geslapen! Daarna op bezoek geweest bij familie, ik zit hier toch maar thuis anders. Toen ik daar wegging ben ik naar een paar winkels geweest, ben nog op zoek naar een jurkje eigenlijk. Heb een leuk jurkje gevonden maar niet gekocht, twijfelde teveel en het was nog niet goedkoop ook... Zal nog wel even verder kijken :-)

Gisteren geen maskertje meer gelegd, had er écht geen zin meer in. Misschien dat ik het vanavond zal doen! Ik zou eigenlijk nog 2 reviews moeten schrijven maar daar ben ik nu wat te lui voor. Die zullen voor volgende week zijn vrees ik. Helaas is het altijd zo dat mijn batterijtje bijna leeg is aan het einde van de week, en dan heb ik niet veel zin om veel te gaan doen. Zal mezelf toch in actie laten schieten, want ik moet nog een blogpost schrijven over mijn aardbeien, die doen het trouwens super goed!

Dag 6: Vrijdag 13/03/2015
We zijn alweer vrijdag vandaag, vrijdag de 13e dan nog! Ik geloof er wel niet in maar is grappig om te zeggen. Momenteel ben ik mijn middageten aan het verorberen (het is pas 11 uur), want ik moet straks gaan werken.. Gelukkig moest ik niet meer koken, had nog genoeg over van gisterenavond, lucky me! Helaas er moet ook gewerkt worden op vrijdagavond. Ik moet trouwens het hele weekend werken. In mijn jobsector is het zo dat als je fulltime werkt, je 2 op de 4 weekends in de maand werkt. Denk wel dat het in Nederland ook zo is? Heb er wel zin in vandaag.

Gisteren ontdekt dat ik met een blaasontsteking zit, ugh zo vervelend. Ik hoop dat het snel overwaait! Voor de rest heb ik deze ochtend niet veel uitgemeten, gewoon lekker lang geslapen en dan wat voor de laptop gehangen. O ja, heb gisteren trouwens een 'selfie stick' gekocht op groupon voor 9 €. Ben er al langer benieuwd naar eigenlijk, en voor zo een prijsje kon ik het niet laten liggen. Mijn vriend vind het maar een stom voorwerp, maar ik vind het wel geinig! Ben benieuwd wanneer hij binnen zal komen! Moeten binnen een tweetal weken gaan uiteten met de familie dus het zou wel leuk zijn als ik hem had.


Dag 7: Zaterdag 14/03/2015
Opnieuw een nieuwe werkdag vandaag! Moet weer werken tot 21 uur, heb er wel zin in eigenlijk! Net spaghettisaus gemaakt die staat nu wat te sudderen op het kookvuur. Mijn vriend is ook thuis vandaag, hij zal wat klusjes doen thuis (hoop ik). Het is weer zo een prachtige dag vandaag! De lente is duidelijk in aantocht. Verder geen speciale dag vandaag, dus heb ook niet veel te vertellen..


De eerste 'week uit mijn leven' zit erop. Vond het wel leuk om te doen omdat ik zo nog wat meer over mezelf kon vertellen, maar voelde me ook verplicht om elke dag te gaan bloggen, ook al heb ik daar niet altijd tijd voor.. Denk wel dat ik het nog meer zou willen en kunnen doen in de toekomst! :-)

Wat vinden jullie van deze blogpost? Moet ik dit nog meer gaan doen?

You Might Also Like

0 reacties