Aardbeien kweekset Hema #1

donderdag, februari 26, 2015

Hoi allemaal!

Vandaag iets totaal anders. Ik liep in de Hema rond en zag dat er een nieuw assortiment stond voor de lente, dit met allemaal leuke kweeksetjes en potjes om kruiden te kweken. Ook stonden er andere grotere potjes met vier verschillende soorten, namelijk aardbeien, zonnebloemen, tomaten en klavertjes 4! Ikzelf ben gegaan voor de aardbeien, vandaag toon ik jullie hoe het werkt. Voor ik het vergeet, één setje kost 2,75 €, geen geld dus!


Het kweeksetje ziet er heel kleurrijk uit. Elke soort heeft zijn eigen kleur van doosje, de aardbeien rood, tomaten oranje, zonnebloemen geel en de klavertjes groen. Ik ben zelf voor de aardbeien gegaan omdat ik dat graag eet en ik wilde het ook eens proberen om er te kweken. Ik woon namelijk in een appartement en ik denk niet dat de huisbaas tevreden zou zijn als er grote zonnebloemen binnen groeien, haha!

Op het deksel staat wat het is, wat er in zit en hoe je het moet gebruiken. In het doosje zit er eigenlijk niet veel, enkel 4 blokjes gedroogd en geperste aarde en een zakje met zaadjes.




Als eerste moet je dus de zaadjes uit het doosje halen en de geperste aardeblokken bij elkaar leggen. Dan neem je 800 ml water (niet meer!) en doe je die erbij. Opgelet de aarde neemt snel het water op en wordt ook een grote massa. Ik was een beetje verschoten over het feit dat het in een minuutjes gepiept is, het gaat écht heel erg snel. De aarde is gevuld tot net bovenaan het potje. Dan doe je er de zaadjes in en klaar! Je aardbeien kunnen beginnen met groeien. Het is ook het best dat je je kweeksetje zet op een goed zon-verlichte plaats, bijvoorbeeld aan het venster.


Ik ben alvast heel benieuwd naar het resultaat, af en toe zal ik een update post schrijven over de groei van mijn aardbeitjes!

Wat vind jij van dit kweeksetje? Zou je er zelf ook eentje halen of ben je iets anders aan het kweken?

You Might Also Like

9 reacties

  1. Oeeh dit moet ik hebben, ik ben dol op aardbeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik heb ook elk jaar dingetjes staan in mijn moestuin. Toevallig wou ik morgen langs de winkels gaan om inkopen te doen voor mijn tuintje. Dus misschien moet ik ook even langs de Hema

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb je genomineerd voor de liebster award! http://craft-and-create.blogspot.nl/2015/03/de-liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Als ik wat meer tijd heb zal ik er eens voor kijken :D

      Verwijderen
  4. Haha, ik had gisteren nog de klavertjes vier bij de Hema gekocht! (Geluk kweken, hehe)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha die is leuk! Zag ze ook staan maar ben toch voor de aardbeien gegaan :D

      Verwijderen
  5. Dank je, ik had geen idee hoe het moest. Even googlen en daar is jouw heldere uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je!
    Ik heb een zonnebloem setje!
    Hoe vaak moet je ze water geven, weet jij dat toevallig? En hoe is het jouw aardbeien vergaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee, helaas trok het potje helemaal krom toen ik er water in deed, toch maar proberen wat het wordt.

    BeantwoordenVerwijderen