Tattoo time, het ontwerp

donderdag, september 24, 2015

Al een eindje zit ik met de gedachte in mijn hoofd om een tattoo te zetten. Over het ontwerp ben ik nog niet helemaal uit, maar ik wil jullie graag meenemen van het idee van een tattoo, tot het realiseren van een échte tattoo. In een vorige artikel konden jullie al 'het idee' rond een tattoo plaatsen lezen, en nu ga ik verder op het ontwerp!

tumblr
Tsja, een tattoo plaatsen is voor iedereen anders. De ene doet het omdat hij het gewoon mooi vind, voor de andere heeft het een betekenis. Voor mij staat het er een beetje tussen. Ik wil het omdat ik het mooi vind, maar tergelijk hangt er toch een betekenis aan vast. Daarom vind ik het belangrijk dat ik er goed over nadenk! Een echt concreet ontwerp heb ik nog niet, want daarvoor moet ik toch écht wel eens langs gaan in de tattooshop, en daar heb ik eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad..

Gelukkig weet ik wel wat ik ongeveer wil en er bestaat tegenwoordig al zoveel voorbeelden op instagram en andere social media, waardoor je sneller iets vind dat je én leuk vind en ook wat betekend voor jou!

Ik heb nog niet eens één tattoo of ik wil er al twee. Oorspronkelijk wilde ik drie zwarte zwaluwen laten tatoeëren, bij een infinity teken. Maar daar ben ik al van afgestapt omdat ik het toch wat te cliché vind. Misschien (als deze meevalt) laat ik later wel drie vogeltjes zetten. Om terug te komen op het ontwerp, heb ik nog steeds gekozen voor een infinityteken. Dit staat voor oneindigheid en dit vind ik erg mooi! De exacte betekenis hou ik liever voor mezelf :-)

Toen ik instagram afstruinde kwam ik dit soort ontwerp tegen en ik vond het simpel en mooi. De veer ertussen maakt het nét iets specialer en toch wat speels. Ik ben voor!

tumblr
pinterest
Zoals ik net zei heb ik nog niet echt een exact ontwerp, maar ben wel zeker dat het er zal uitzien zoals bovenstaande voorbeelden. Binnenkort toch maar eens langsgaan bij de tattooshop om een concreet ontwerp én afspraak vast te zetten. Super spannend dit!

Misschien vind je mij een echte doordenker, maar ik wil gewoon zeker zijn dat ik de juiste keuze maak want hij blijft tenslotte voor de rest van mijn leven op mijn huid staan.. Binnenkort volgt er opnieuw een update, stay tuned!

Q: Wat denk jij van dit soort tattoos? Heb je zelf een tattoo?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Ik heb zelf twee grote tattoo's en ik ben er ongelofelijk blij mee :D Ik heb ze ook laten tekenen door mijn tattoo artist zodat ze uniek zijn! Beide duurden elk 5 uur om te laten zetten (wel in twee sessies). Ik ga niet liegen, je voelt het. Maar je weet waar je het voor doet :) No pain, no gain ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 5 uur is echt lang! Voor zo een kleintje zal het wel niet zo lang duren :p. Van die pijn kan ik inkomen, we zullen zien!

      Verwijderen
  2. Leuk artikel! Ik heb zelf een tattoo van 3 vogels (ik vind het niet cliché, maar gewoon mooi haha) aan de binnenkant van mijn pols en ik ben er heel blij mee! Heb hem nu een maandje ongeveer. Succes met het uitzoeken van een ontwerp! Fijn weekend! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op tattoos. Al kan ik je 1 advies geven denk er liever heeeeeel lang over dan heel kort. Met de tattoos waar ik het langst over heb nagedacht ben ik superblij met andere tsja.. ik laat ze niet voor niets weglaseren..

    BeantwoordenVerwijderen